Jordan Rodgers

downtown-montreal,-canada-stampa-thumb

Jordan Rodgers è un artista inglese la cui formazione ha compreso un orientamento interdisciplinare mirato a sviluppare le possibilità del disegno architettonico in una copresenza di stili virata verso una personalissima sensibilità del segno rapportato alla descrizione del luogo fisico. Le linee estese esaltano il potenziale volumetrico degli edifici, rendendo visibile l’invisibile. Lo stile, che presenta reminiscenze cubiste e futuriste, si distingue tuttavia nella prevalente eleganza del segno sulla massa, e nel movimento onnipresente impresso dall’imperatività delle linee, virtualmente senza inizio né fine, stagliate sul bianco luminoso. I vuoti risultano riempiti dall’energia latente che cattura lo sguardo, ancorandolo alle rette infinite, al loro continuo, apparente spostarsi, mentre descrivono corpi che dovrebbero essere statici. La nozione di spazio si sovrappone a quella di paesaggio, mentre la tecnica del disegno vede esaltate le proprie intrinseche qualità.

Le opere di Jordan Rodgers sono state esposte in numerose mostre collettive e personali. Tra gli eventi più recenti l’ Aesthetica Art Prize del 2012, la 100 Contemporary Artists 2013 Anthology e il Jerwood Drawing Prize 2013.

Jordan Rodgers is an English artist whose training included an interdisciplinary approach aimed to the developing of the possibilities of drawing, involving architectural visualization. The co-presence of styles shifts to the expression of a significant personal sensitivity, related to the description of the physical location. The extended lines enhance the volumetric potential of the buildings, making the invisible, the hidden energy always present, clear and visible. The style is reminiscent of cubist and futurist, but what definitively stands out is the prevailing elegance of the sign flying on the ground, in the atmosphere, engraved by the ubiquitous imperativity visible in the movement of the lines, virtually without a beginning or an end, always different, black skinny silhouettes against a bright white. The voids are filled with a latent push, a presence that catches the eye. The act of looking is anchored to the endless lines, to their continuous apparent movement describing volumes that should be static. The notion of space overlaps the landscape’s one, while the drawing technique results amplified by its intrinsic qualities.

Since graduating in July 2012 his work has been exhibited in selected group and solo shows and published in national and international art magazines and websites, including the Aesthetica Art Prize 2012, and the 100 Contemporary Artists 2013 Anthology and more recently the Jerwood Drawing Prize 2013.